Kastély Vendégkönyv

Kedves Látogató,

Ha tetszettek a kastély attrakciói, kérjük hagyjon üzenetet a vendégkönyvünkben.

 

Köszönettel: Esterházy-kastély

Comments

Wir haben am Mittwoch, 05.10.2016, zu dritt das Schloss anläßlich eines kleinen Ausflugs nach Pápa besucht und wurden von einer reizenden jungen Dame im Barockkostüm geführt (in sehr gutem Deutsch). Die ca. 40 min. dauernde Führung begann mit einem kurzen, aber beeindruckenden 3D-Film im kleinen Kinosaal im Obergeschoss. Danach ging es durch die aufwendig renovierten Räumlichkeiten (Bibliothek, Empfangsaal, Kapelle, Speisesaal...), wo man da und dort Zeuge des höfischen Lebens werden kann: ebenfalls in Barockkostümen präsentieren ein paar junge Schauspieler kurze Szenen wie etwa 2 Hofdamen beim Tanze; im nächsten Raum trinkt man Tee, daneben wird an einem Ölgemälde gepinselt; etwas weiter wirft man einen Blick hinter die Kulissen des Puppenspiel-Theaters, inkl. kleiner Darbietung... Es ging im Laufe der Geschichte vieles verloren bzw. wurde vieles zerstört, trotzdem lohnt sich ein Besuch des Schlosses. Im Eintrittspreis inbegriffen ist auch der Besuch der Dauerausstellung - Nemcsics Antal, Farbforscher, Maler und von Cziráki Lajos Maler, Grafiker. Zur Erinnerung kann man sich an einem direkt neben dem Eingang gelegenen Automaten aus einer 5-Forint Münze per Kurbel selbst eine Glücksmünze prägen. Ich werde mit anderen Gästen bestimmt wieder kommen. Sziasztok!

Csodálatos és emlékezetes volt a kastélylátogatás! A kedves fogadtatástól a vezetésen át. - Ragyogó ötlet a film, annak stílusa! - Megható a kosztümös szereplők játéka! - Ezt ismét látni kell! Szalay Csaba

A pápai Eszterházy-kastélyt valóban impozáns módon, költségeket és fáradságot nem kímélve újították fel, az eredmény nagyon mutatós. Természetesen a hatalmas helyiségek néhol meglehetősen üresek, de köztudott, hogy a magyar kastélyok zömét a szovjetek és a helyi erők együttes erővel fosztották ki 1945 táján, így nyilván nem sok bemutatni való korhű bútor maradt. Viszont az emeleti lakosztályokban szépen rekonstruálták a parkettát, a tapétákat, és nagyon bájos gesztus, hogy három színész barokk jelmezbe öltözve üdvözli a látogatókat, mintha a kastély személyzetéhez tartoznak, sőt, egy kis kamarazenét is rögtönöznek. Ugyancsak nagyon látványos az a 3D bemutató film, amelyben Pápa történetét és nevezetességeit tekintik át. Összességében tehát kimondottan kellemes, gyermekbarát élmény lett volna a 40 perces idegenvezetés, ha az idegenvezető el nem rontja számomra. Előrebocsátom, hogy a szintén barokk ruhába öltözött ..... a betanult szöveget kellemesen, érthetően adta elő, eddig rendben is volna. A problémák akkor kezdődtek, ha a vakmerő turista kérdést merészelt feltenni, mert ez jól láthatóan kizökkentette a szerepéből. A könyvtárból kápolnává visszaalakított helyiségben feltettem azt a kérdést, hogy "Miként nézett ki ez a helyiség, amikor könyvtár volt?" Arra gondoltam, hogy mi történt a freskókkal: lemeszelték őket, vagy elpusztultak, és a felújítás során kellett a semmiből újrafesteni őket. A válasz egy fintor kíséretében: "Könyvek voltak benne." Ezt még hajlamos lettem volna annak betudni, hogy nem volt világos a kérdés. Ami azonban egészen elképesztő volt, az a díszteremben lezajlott intermezzo: miután hosszan beszélt a Pápa városát ábrázoló XVIII. századi festményről, majd - kérdéseket nem várva és azokat nem bátorítva - tovább akart indulni, én meg mertem kérdezni azt, hogy a festményen látható ábrázoláshoz képest a kastély erősen másként néz ki, ennek mi az oka. A hölgy lesújtó tekintetet vetett rám, majd ennyit vetett oda: "Egész eddig erről beszéltem", majd hátat fordított és továbbindult. Amikor döbbenetemben annyit bírtam reagálni, "Azt hiszem, igyekeztem követni az elmondottakat", közölte, hogy majd a túra végén válaszol ilyen kérdésekre. Három megjegyzés: 1. Nem erről beszélt egész addig. Egyetemi oktatóként 20 éve történelmet adok elő, szakmámból fakadóan a munkaköröm része, hogy szakmai előadásokat hallgassak. 70%-os pontossággal most is össze tudnám foglalni, mi hangzott el, biztos, hogy javarészt nem a kastély festménybeli megjelenése és valóságos külseje közötti különbséget taglalta. 2. De természetesen elképzelhető, hogy nem figyeltem oda, és valóban elhangzott egy ezzel kapcsolatos mondat. Ez mit sem változtat azon, hogy neki, mint idegenvezetőnek az a dolga, hogy a fizetővendég figyelmetlen és ostoba kérdésére előzékeny és kedves választ adjon. 3. Hova a nagy sietség? Az idegenvezetés óránként indul, két turné között legalább 15 perc szabadideje van. Nem gondolnám, hogy egy kíváncsi vendég kérdezősködése olyan nagy időveszteséget jelentene a túra szempontjából, hogy ne férne bele egy rövid, de kielégítő válasz. Nem akarom az esetet túlhangsúlyozni, de az biztos, hogy számomra az egész pozitív élményt lenullázta ez az elképesztően lekezelő és - kénytelen vagyok keményen fogalmazni - bunkó gesztus. Két kontinensen három nyelven hallgattam már számtalan idegenvezetést, de soha nem láttam még olyat, hogy egy idegenvezető ilyen "fogd be a szádat, te hülyegyerek" stílusban letorkolja az egyik látogatót. A túra végén szóvá is tettem a dolgot, és a hölgy becsületére legyen mondva, hogy elnézést kért, de ettől a rossz szájíz megmaradt. Egyszóval, azt javasolnám, hogy a jövő turistáinak érdekében ..... a csinos barokk ruha mellé ráférne némi udvariassági továbbképzés is. Pintér Károly

Tisztelt Pintér Károly Úr! Tisztelettel köszönöm a bejegyzését! Minden észrevétel, megjegyzés fontos a számunkra, amivel a kastélyban nyújtott programok minőségét javítani tudjuk. A számos pozitív, a kastélylátogatást különleges és egyedi élményként jellemző visszajelzés mellett mindenképp a segítségünkre vannak az Ön által leírtak is. Őszintén sajnálom, ha nem volt elégedett a tárlatvezetéssel, ezidáig nem érkezett panasz a tárlatvezetők stílusára és viselkedésére, sőt a látogatóink kifejezetten elégedettek voltak velük. – Több alkalommal megkérdeztem és megkérdezem a vezetések után látogatóinkat. – Ennek ellenére természetesen komolyan veszem az Ön által megfogalmazottakat és valamennyi tárlatvezető kollégámmal átbeszélem, amit a bejegyzésében jelzett. Ezúton pedig arra bíztatom minden kedves látogatónkat, hogy – miután nekünk az a fontos, hogy jól érezze magát kastélyunkban - azonnal és haladéktalanul jelezze a kollégáim felé, ha olyat tapasztal, amivel nem elégedett és amennyiben kollégám nem tud megnyugtató, megfelelő választ adni, forduljon hozzám! Miután a honlapunkon a vendégkönyvi funkcióval fordulhatnak elő problémák, a kastélyban a pénztár mellett található vendégkönyvben is rögzíthetik a megjegyzéseiket névvel, telefonszámmal és címmel ellátva, ha olyan pozitív vagy negatív dolgot szeretnének a tudomásunkra hozni, amire – amellett, hogy tudatják a kastély elkövetkező látogatóival – esetleg választ is várnak. Bejegyzését a munkatársam neve nélkül, személyhez fűződő jogait tiszteletben tartva jelentettem meg, megértését ezúton is köszönöm! Szívből remélem, hogy köszönthetjük még kastélyunk vendégeként. Tisztelettel, Boros Katalin ügyvezető Esterházy-kastély

Add new comment